• BIST
    1414.15
  • Dolar
    8,7083
  • Euro
    10,3705
  • Altın
    499,0930
0530 708 54 54
0530 708 54 54
07 Mayıs 2021 Cuma 10:00:00 - Güncelleme:07 Mayıs 2021 Cuma 10:00:00

Kortizonlu ilaçlar katarakt yapabilir

Gözün içindeki doğal merceğin saydamlığını yitirip, bulanıklaşmasıyla kataraktın oluştuğunu söyleyen Göz Hastalıkları Uzmanı Sevgi Abadan Özpolat, erken teşhisin tedaviyi kolaylaştırdığına dikkat çekti.

İnsanların bilinçsiz, düzensiz ve doktor tavsiyesi olmadan ilaç kullanmasının yanlış olduğunu vurgulayan Dr. Özpolat, "Uzun süreli kullanılan kortizon ilaçları katarakta neden olabiliyor" dedi. Dr. Özpolat, "Tabi hemen ilk kortizonlu ilaç kullanımda değil, uzun vadeli kullanan, kortizona hassas kişilerde katarakt olabiliyor. Antibiyotikler katarakt yapmaz ama ilaçların özelliklerini görmek lazım. Doktor kontrolü olmadan, düzensiz ve yanlış kullanılan ilaçlar katarakta neden olur. Halkın bilinçli olması, doktora sormadan ilaç kullanmaması gerekiyor. Bazı romatizmal ve metabolik hastalıklar da katarakt yapabiliyor. Onun dışında uzun yaşarsak, erken ölmezsek hepimiz katarakt olacağız" diye konuştu.