Okullarda gıda güvenliği hamlesi
Yayın Tarihi: 26 Haziran 2026 Cuma 07:58:00
Güncelleme Tarihi: 26 Haziran 2026 Cuma 07:58:00
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda okullarda gıda güvenliği ve çevre odaklı yeni bir dönem başlatıyor.
HABER MERKEZİ
Küresel kuraklık ve artan sıcaklık risklerine karşı eğitim kurumlarını dirençli hale getirmeyi amaçlayan bakanlık, okul kantin ve yemekhanelerinde "Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi" kuracak. "Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı" kapsamındaki projeyle, sıcaklık artışlarının gıda üzerindeki riskleri önlenecek. Ayrıca karbon ayak izi düşük, bölgesel ve mevsimsel ürünlerin yer aldığı "Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi" tasarlanacak, menülere tuzsuz diyet seçenekleri eklenecek.
KİŞİSEL TERMOSA TEŞVİK
Plan kapsamında okullarda filtrasyonlu su pınarları yaygınlaştırılacak ve kişisel termos kullanımı teşvik edilecek. Büyük kapalı alanlarda hava kalitesi ölçüm sistemleri kurulurken, "Yeşil Okul" uygulamaları çatısı altında "Sıfır Atık Uygulama Yönergesi" hazırlanarak yağmur suyu hasadı gibi çevreci adımlar atılacak.


















