YAZARLAR

Devletin Dini Adalettir, Şeriatı Liyakat ve Ehliyettir!

Devlet çarkı, dünyevî bir düzenlemedir. Bir apartman yönetim kurulu, bir dernek, vakıf, sendika, şirket yönetim kurullarının düzenlenme düşüncesinden, hedef ve amaçları açısından bir fark yoktur! 

Bir apartman yönetim kurulunun hedef ve amacı nasıl ki o apartmanda oturan tüm ailelerin refah, huzur ve güvenliğini en iyi şekilde tanzim edip yürütmekse, kısaca devlet çarkının da hedefi budur! 
Devlet çarkı, adı ne olursa olsun, bu hedefler için vardır. Dünyevî bir organizasyondur. 
Evrensel bir bakış açısıyla bakılırsa, devletin tabiiyetinde olan, yanında vatandaşlık hakkı bulunan kimse; dini, ırkı ne olursa olsun, evrensel vicdan, akıl ve hukuk karşısında eşittir. Kimsenin kimseden üstün veya imtiyazlı bir statüsü olamaz! 
Apartman dairelerinde oturan herkes hak, hukuk ve sorumluluk açısından nasıl eşitseler, vatandaşlık hukuku taşıyan herkes de devlet nazarında eşittir. 
Devletin kutsanması, vatandaşların bazılarının çeşitli sâiklerle imtiyazlı hale getirilmesi; tarihi süreç içerisinde siyaset nokta-i nazarından uygun görülmüş, zaman içerisinde bu anlayışa dinî, mezhebî, etnik gerekçeler ileri sürülerek, bu anlayış ve politika meşrulaştırılmaya çalışılmış, işin doğrusu başarılmıştır da!.. 
Fıtrata aykırı, adalet duygusunu şu veya bu nedenlerle zedeleyen icraatlar, hiçbir gerekçe ile meşrulaştırılamaz, sulandırılamaz!.. 
Hiçbir dinin kendi özünde, kendine has bir devlet sistemi yoktur. Bütün dinler dünyevî hayat için gerek ferdî ve gerekse toplumsal ahlakî ve hukukî kurallar vazetmişlerdir. Bu kurallar çerçevesinde adalete uyulmasını, liyakat ve ehliyete dikkat edilmesini emretmişlerdir, tavsiyelerde bulunmuşlardır!.. 
Hangi din açısından bakarsanız bakın, bu adalet ve liyakat/ehliyet ilkelerini çiğnediğinizde Allah’ın gazabına dûçar olursunuz! Mâşerî vicdanda mahkûm olursunuz. 
Bir ülkede, çoğunluğun dinine, mezhebine, etnisitesine, dünya görüşüne sahip olan birinin, bu vasıfları taşımayan ama vatandaşlık hukukuna sahip bir insana karşı üstünlüğü olamaz!.. 
Bu anlayış tarih boyunca her coğrafyada dinî, mezhebî veya millî birçok gerekçe ihdas edilerek çiğnenmiş, adalet, liyakat ve ehliyet rafa kaldırılmıştır. 
Allah’ın iradesinin devlet çarkında işlevsel olabilmesi için iki şart lazımdır: 
-Adalet 
-Liyakat ve Ehliyet! 
Gerisi, insanların siyaset ve çıkarlar için uydurduğu palavralardır!..

Prof. Dr. Mehmet Çelik Diğer Yazıları